Saturday, January 16, 2010

Larian Merentas Desa 2010

Tarikh : 16 Januari 2010
Lokasi : sekitar kampung

Seawal jam 7 pagi, para pelajar telah mula berkumpul memenuhi dataran terbuka bagi menyertai larian Merentas Desa tahun ini. Bermula jam 7.30, taklimat diberikan oleh En Hasnul dan diikuti dengan acara warming up yang diketuai oleh En Mustajab.

Tepat jam 7.45, acara dimulakan dengan melepaskan peserta kategori perempuan bawah 15 tahun, diikuti perempuan bawah 18 tahun. Seterusnya lelaki bawah 15, dan lelaki bawah 18 memulakan larian. Penyempurnaan dilakukan oleh Pengetua, Puan Hajah Norizam Husin.

Acara larian yang berlangung penuh meriah dengan jarak larian sepanjang 10km merentas kampung Dato' Ahmad Said. Perserta diawasi oleh Kadet Polis yang meronda dan mengawasi lalu lintas serta beberapa orang guru turut mengiringi bagi menjamin keselamatan.

Acara tamat menjelang 10 pagi, dan diteruskan dengan majlis peenyampaian hadiah dan pengumuman JUARA larian merentas desa bagi tahun 2010. Juara bagi tahun ini ialah RUMAH SATRIA yang telah berjaya mengekalkan rekod 5 tahun berturut-turut.. Tahniah kepada rumah Satria.

No comments: