Monday, January 04, 2010

Selamat Datang 2010

Alhamdulillah,

Tahun 2010 bermula dengan baik di SMK Jelapang Jaya. Blog ni pun dah lama tidak dikemaskini atas kekangan yang sukar dielakkan. InsyaAllah, blog ini akan sentiasa dikemaskini jika tiada apa-apa masalah yang menyukarkan pihak webmaster menjalankan tugas-tugasnya.

Hari ni, 4 Januari 2010, adalah jari pertama persekolahan bagi sesi 2010. Sesi pagi bermula dengan turunnya hujan rahmat, dan perhimpunan terpaksa dijalankan di Dewan Terbuka. Rutin perhimpunan seperti biasa dengan ucapan pembukaan oleh Pengetua, dan sedikit peringatan kepada pelajar SMK Jelapang Jaya dalam menempuhi sesi persekolahan tahun ini.

Sesi 2010 ini juga adalah sesuatu yang baharu bagi pelajar Tingkatan 4 yang telah menduduki peperiksaan PMR tahun lepas, dan ia menjadi suatu yang baru kepada mereka dari segi matapelajaran teras, elektif dan juga kelas. Begitu juga dengan pelajar Tingkatan 3 yang bertukar sesi, dari petang ke pagi menerima suatu pembaharuan yang agak hebat. Selain masa, mereka juga menjadi perhatian oleh guru-guru sesi pagi.

Pada sesi petang, selamat datang diucapkan kepada pelajar Tingkatan 1 yang mendaftar di sekolah ini, dan adalah menjadi harapan kami agar anda semua dapat menyesuaikan diri seterusnya mencipta kegemilangan di SMK Jelapang Jaya.

Pada hari ini juga diadakan raptai perhimpunan rasmi mingguan yang akan bermula minggu hadapan dengan menggabungkan sesi pagi dan petang serentak di Dewan Besar. Raptai berjalan dengan lancar, kerjasama diberikan oleh semua guru dan pelajar.

Akhir kata, selamat menempuh alam persekolahan bagi tahun 2010, semoga tahun ini memberikan kita semangat bari untuk lebih maju, hebat dan cemerlang dan semua bidang. InsyaAllah.

Sekian........salam 1 JJ

2 comments:

nyny said...

Tahniah di ucapakn, hehe...terasa sedeh pulak da tggl kat sek...

Anonymous said...

such a touching feeling leaving smkjj.....but i hope smkjj still the best.....SAYA MESTI KEKAL JADI JUARA......insyaallah...to all teacher thank you very much...