Thursday, March 04, 2010

Pertandingan Tarik Tali Antara Guru Rumah Sukan

4 Mac - Guru-guru penasihat Rumah Sukan daripada Rumah Satria, Perdana, Waja dan Wira telah bertandingan dalam acara Tarik Tali sempena Sukan Tahunan 2010 ini. Seramai 5 orang guru mewakili Rumah Sukan masing-masing telah menunjukkan skill dan kepakaran dalam pertandingan ini. Para pelajar bersorak untuk guru-guru mereka dan suasana pada pagi itu amat meriah dengan pelbagai kata semangat untuk membangkitkan motivasi guru.

Biasanya guru yang mengarahkan pelajar berbuat itu dan ini, kini giliran guru pulak diarahkan oleh pelajar untuk 'menarik' dan 'menahan' dalam acara yang julung-julung kali diadakan ini.

Komitmen yang ditunjukkan amat tinggi dan penuh semangat kesukanan dan kejiranan.

Acara yang dipertandingkan tadi ialah peringkat separuh akhir, iaitu undian telah menentukan Rumah Wira bertemu Rumah Perdana, dan Rumah Satria bertemu Rumah Waja. Keputusannya Perdana telah mengungguli acara tersebut dengan memenangi straight set. Rumah Satria dan Waja pula terpaksa berhempas pulas dan set penentuan yang dimenangi oleh Rumah Satria. Selesai acara, guru-guru keletihan, kepenatan dan kekurangan oksigen dalam darah yang mengakibatkan sistem pencernaan dan kardiovaskular mereka terganggu.

Namun, guru tetap tabah dan kuat untuk meneruskan acara. Tahniah kepada semua guru yang terlibat.

Sabtu nanti akan diadakan Peringkat Akhir : Satria vs Perdana.

gambar-gambar raptai boleh dilihat di : http://cikgushahrul.fotopages.com





Tahniah................

No comments: